dnes je 21.12.2024

Input:

5.9.2 Příloha 2: Způsob ukončení řízení zahájeného z moci úřední, jestliže se nemění právní stav

20.3.2012, Zdroj: Verlag Dashöfer

5.9.2 Příloha 2: Způsob ukončení řízení zahájeného z moci úřední, jestliže se nemění právní stav

Způsob ukončení řízení zahájeného z moci úřední, jestliže se nemění právní stav

Ze závěru č. 68 ze zasedání poradního sboru ministra vnitra ke správnímu řádu ze dne 16. 6. 2008:

Poradní sbor se zabýval dotazem ministerstva kultury, jakým způsobem má být ukončeno řízení o prohlášení věci za kulturní památku, zahájené z moci úřední v případě, že ministerstvo neshledalo pro prohlášení věci za kulturní památku důvody. Při zkoumání výše uvedené otázky je třeba vycházet z toho, že správní řízení musí být ukončeno rozhodnutím, ať už rozhodnutím ve věci, nebo rozhodnutím, které z procesních důvodů řízení ukončuje. Přitom lze vycházet z toho, že správní řízení končí teprve právní mocí rozhodnutí (usnesení o zastavení řízení podle § 66 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění zákona č. 413/2005 Sb., je nutno považovat za zvláštní druh rozhodnutí, kterým se rozhoduje o procesních otázkách, viz § 67 odst. 1 správního řádu).

Podle § 68 odst. 2 správního řádu rozhodnutí ve věci obsahuje řešení otázky, která byla předmětem správního řízení. V případě, že je řízení ukončováno z procesních důvodů, obsahuje výroková část vymezení těchto procesních důvodů a též výrok o ukončení řízení. Z toho však nelze dovodit, jakým způsobem má být ukončeno řízení z moci úřední, kdy se nemění právní postavení účastníků řízení.

Správní řád v § 9 a § 67 odst. 1 rozlišuje rozhodnutí konstitutivní a deklaratorní, tedy rozhodnutí, kterým se zakládá, mění nebo ruší právní stav

Nahrávám...
Nahrávám...